co to jest SEO?

Chcesz dowiedzieć się, czym jest SEO i jak działa? Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu SEO i jak go zastosować w swojej firmie? Zrobiliśmy ten prosty przewodnik, aby można było się dowiedzieć więcej o znaczeniu SEO, optymalizacji SEO i marketingu SEO. Dzięki temu zasobowi będziesz w stanie podać definicję SEO i wygenerować długoterminowe wyniki. 

Jednym z pytań, które otrzymujemy od naszych klientów w Signo jest – czym jest SEO i jak działa? W przypadku firm, które dopiero zaczynają budować swoją witrynę lub przechodzą przez jej przebudowę, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO może wydawać się nieco onieśmielająca. Ale nie musi tak być.

Poniżej odpowiemy na pytanie – czym jest SEO i jak działa? Nasza definicja SEO i ogólny przewodnik obejmą również niektóre podstawy SEO, abyś mógł lepiej zrozumieć, jak wpływa ono na Twój biznes i co musisz zrobić, aby mieć dobre wyniki.

Definicja SEO, znaczenie SEO i sposób działania marketingu SEO

Co to jest SEO i jak działa? Tutaj zaczniemy od podstaw definicji SEO i znaczenia SEO. Wszystkie firmy z najlepszymi rankingami wyszukiwarek rozumieją, jak ważna jest znajomość optymalizacji SEO od wewnątrz i na zewnątrz, ale oczywiście musiały najpierw opanować podstawy.

Definicja SEO: SEO to akronim oznaczający optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli proces optymalizacji witryny w celu uzyskania organicznego lub niepłatnego ruchu ze strony wyników wyszukiwania. Innymi słowy, znaczenie SEO obejmuje wprowadzenie pewnych zmian w projekcie witryny i treści, które sprawią, że Twoja witryna będzie bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki. Robisz to w nadziei, że wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę jako najwyższy wynik na stronie wyników wyszukiwania. Chociaż znaczenie SEO i marketing SEO mogą wydawać się skomplikowane ze względu na różne czynniki, które mogą wpływać na ranking, proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest łatwiejszy niż się wydaje.

Wyszukiwarki chcą zapewnić najlepszą obsługę swoim użytkownikom. Oznacza to dostarczanie wyników na stronach wyszukiwarek, które są nie tylko wysokiej jakości, ale także dopasowane do tego, czego poszukuje. W tym celu wyszukiwarki skanują lub indeksują różne witryny, aby lepiej zrozumieć, o czym jest ta witryna. Pomaga im to dostarczać trafniejsze wyniki tym, którzy szukają określonych tematów lub słów kluczowych. Podobnie wyszukiwarki będą skanować witrynę, aby określić, jak łatwo jest nawigować i czytać, nagradzając przyjazne dla użytkownika witryny z wyższymi pozycjami na stronie wyników wyszukiwania.

Optymalizacja wyszukiwarek to proces, który organizacje przechodzą, aby upewnić się, że ich witryna zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach pod względem odpowiednich słów kluczowych i fraz. Załóżmy na przykład, że masz artykuł o tym, jak zbudować domek dla ptaków. Aby dotrzeć ze swoimi treściami do właściwych osób, spróbuj zoptymalizować swój post na blogu, tak aby był wyświetlany jako najlepszy wynik dla każdego, kto szuka frazy „zbuduj domek dla ptaków”. Istnieje wiele korzyści z wdrożenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dla Twojej firmy. Poprawiając swoje SEO, możesz pracować nad zwiększeniem swojej widoczności w wyszukiwarkach. Pomaga to dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zaangażować ich. Tworząc bardziej angażujące i skuteczne treści skoncentrowane na SEO, możesz zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie bardziej ukierunkowanego ruchu organicznego.

Czynniki wpływające na definicję SEO, znaczenie SEO i marketing SEO 

Teraz, gdy znasz już definicję SEO i wiesz, jak to działa, możesz się zastanawiać „jak prowadzić marketing SEO?” lub „czy optymalizacja SEO działa?” Prawda jest taka, że ​​marketing SEO rzeczywiście działa, a właściwe wdrożenie może pomóc każdemu osiągnąć świetne wyniki.

Przyjrzyjmy się niektórym czynnikom, które mogą wpływać na ranking optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Gigant wyszukiwarek, Google nigdy nie ujawni dokładnego algorytmu używanego do pozycjonowania witryn. Jednak dość dobrze rozumiemy niektóre czynniki, które wpływają na rankingi strony wyników wyszukiwania (SERP). Czynniki te obejmują zarówno czynniki na stronie, jak i poza stroną, które omówimy poniżej.

1. Marketing treści 

Zanim zagłębimy się w niektóre czynniki związane z SEO na stronie i poza nią, porozmawiajmy o treści. Treść skutecznie przyciąga wyszukiwarki i pomaga Twojej organizacji nawiązywać kontakty z odwiedzającymi witrynę. Znaczenie SEO można jeszcze bardziej podkreślić poprzez treść wizualną i pisemną. Im bardziej jakościowe, trafne elementy treści znajdują się w Twojej witrynie, tym bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwarki pozycjonują Twoją stronę wyżej na stronie wyników wyszukiwania. Podobnie, im bardziej angażująca i skuteczna treść w Twojej witrynie, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający spędzą w niej trochę czasu, a może nawet dokonają zakupu.

Sekretem tworzenia treści zoptymalizowanej zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i odwiedzających witrynę jest tworzenie różnorodnych, dobrze napisanych treści, dotyczących tematów, które są najbardziej odpowiednie dla odbiorców. Oto tylko kilka typów treści, na których możesz się skupić, aby ulepszyć swoją ofertę treści, a tym samym rankingi w wyszukiwarkach:

– Posty na blogach i artykuły
– Treści w mediach społecznościowych
– E-booki i oficjalne dokumenty
– Przewodniki i samouczki
– Nagrania wideo i audio
– Infografiki lub inne treści wizualne

Kolejną ważną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia treści dla swojej witryny, są słowa kluczowe i frazy SEO. Są to trafne słowa i wyrażenia, które użytkownik wyszukiwarki może wpisać, szukając odpowiedzi na pytania lub odpowiednich produktów i usług. Tworząc treść wokół tych słów kluczowych i fraz, zwiększasz swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu dla tych słów kluczowych w przeglądarkach.

Kolejnym czynnikiem, który może mieć wpływ na treść, a tym samym na ranking w wyszukiwarkach, jest aktualność treści. Świeżość zasadniczo odnosi się do tego, jak często Twoja organizacja publikuje nowe treści w Twojej witrynie. Jednak tworzenie zupełnie nowych treści nie jest jedynym sposobem, aby zachować ich aktualność. Możesz także odświeżyć swoje treści, aktualizując posty, przepisując je, aby były bardziej efektywne lub dodając nowe informacje i statystyki w miarę upływu czasu.

Chociaż tworzenie treści wymaga czasu i zasobów, w końcu się opłaci. Wyszukiwarki uwielbiają świetne treści, a konsumenci potrzebują wysokiej jakości treści, aby lepiej zrozumieć wartość, jaką może zapewnić Twoja organizacja. Zacznij od stworzenia kilku postów na blogu i popracuj nad budowaniem grona obserwatorów w mediach społecznościowych. Gdy masz już grupę lojalnych fanów i obserwujących, Twoja organizacja może pracować nad stworzeniem różnych rodzajów mediów, aby przyciągnąć i zaangażować nowych potencjalnych klientów.

2. Optymalizacja SEO na stronie 

Czynniki SEO na stronie to te elementy, które widzisz troche mniej w Swojej witrynie. Są to rzeczy, nad którymi masz pełną kontrolę, co oznacza, że ​​możesz z czasem pracować nad poprawą tych czynników, postępując zgodnie ze sprawdzonymi metodami SEO. Wykracza to poza marketing treści i obejmuje głębsze poziomy kodu HTML Twojej witryny.

Oto tylko kilka czynników SEO na stronie, które mogą pomóc Ci poprawić ranking wyszukiwania:

Tag tytułowy – tag tytułu na każdej stronie informuje wyszukiwarki, o czym jest strona. Powinien mieć maksymalnie 70 znaków i obejmować zarówno słowo kluczowe, na którym koncentruje się treść, jak i nazwę firmy.

Opis meta – opis meta na Twojej stronie internetowej mówi wyszukiwarkom trochę więcej o tym, o czym jest każda strona. Jest to również używane przez odwiedzających, aby lepiej zrozumieć, o czym jest strona i czy jest to dla widza istotne. Powinien zawierać słowo kluczowe, a także wystarczająco dużo szczegółów, aby poinformować czytelnika, o czym jest treść.

Podnagłówki – podtytuły nie tylko ułatwiają odwiedzającym przeczytanie treści, ale mogą również pomóc ulepszyć SEO. Możesz użyć znaczników H1, H2 i H3, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, o czym jest Twoja treść.

Linki wewnętrzne – tworzenie linków wewnętrznych lub hiperłączy do innych treści w Twojej witrynie może pomóc wyszukiwarkom dowiedzieć się więcej o Twojej witrynie. Na przykład, jeśli piszesz post o wartości określonego produktu lub usługi, możesz zamieścić łącze do strony produktu lub usługi w swoim poście na blogu.

Nazwa obrazu i tagi ALT – jeśli używasz obrazów w swojej witrynie lub w treści swojego bloga, będziesz chciał również dołączyć słowo kluczowe lub frazę do nazwy obrazu i tagu alt. Dołączając te informacje, pomagasz również określić swoją definicję SEO. Pomoże to wyszukiwarkom lepiej indeksować Twoje obrazy, które mogą pojawić się, gdy użytkownicy wyszukują obrazy dla określonego słowa kluczowego lub frazy.

Podczas strategicznego umieszczania słów kluczowych i fraz SEO na stronach ważne jest, aby unikać nadmiernej optymalizacji. Google i inne wyszukiwarki będą karać twoją stronę, jeśli będzie próbowała używać słów kluczowych zbyt wiele razy w całej treści. Ponadto chcesz mieć pewność, że każdy element treści dotyczy tylko jednego lub dwóch słów kluczowych. Pomaga to upewnić się, że treść jest konkretna i trafna. Próba zajęcia się zbyt wieloma słowami kluczowymi na raz może negatywnie wpłynąć na optymalizację pod kątem wyszukiwarek, ponieważ często prowadzi do złej treści.

Chociaż treść witryny odgrywa istotną rolę w rankingach wyszukiwarek, należy również wziąć pod uwagę architekturę witryny. Częścią procesu optymalizacji jest zapewnienie definicji SEO we wszystkich częściach stron internetowych, który ułatwi wyszukiwarkom skanowanie lub indeksowanie stron i treści. Budowanie wewnętrznych linków między stronami, tworzenie mapy witryny i przesyłanie mapy witryny do wyszukiwarek może zarówno poprawić indeksowalność witryny, jak i zapewnić wyszukiwarkom lepsze zrozumienie treści.

Kolejnym problemem związanym z architekturą witryny jest to, czy jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych. Wielu konsumentów szuka informacji i marek na swoich urządzeniach mobilnych. Musisz upewnić się, że ci użytkownicy mogą przeglądać, czytać i poruszać się po Twojej witrynie na swoich urządzeniach mobilnych. Nie tylko wpływa to na wrażenia użytkownika, ale może również wpływać na optymalizację SEO. 

3. Optymalizacja SEO poza stroną

Oprócz elementów SEO na stronie, nad którymi masz kontrolę, istnieją również czynniki SEO poza stroną, które mogą wpływać na ranking. Chociaż nie masz bezpośredniej kontroli nad czynnikami spoza strony, istnieją sposoby, dzięki którym możesz zwiększyć swoje szanse, aby zadziałały na twoją korzyść.

Oto kilka różnych czynników SEO poza stroną, które mogą wpływać na rankingi w wyszukiwarkach:

Zaufanie – zaufanie staje się coraz ważniejszym czynnikiem w rankingu witryn w Google. W ten sposób Google ustala, czy masz legalną witrynę, której mogą ufać odwiedzający. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zaufania jest tworzenie wysokiej jakości linków zwrotnych z witryn posiadających autorytet.

Linki zewnętrzne – jednym z najpopularniejszych sposobów budowania SEO poza stroną są linki zwrotne. Trzeba jednak tutaj tutaj zachować ostrożność, ponieważ spamowanie witryn za pomocą linków to szybki i łatwy sposób na zablokowanie Twojej witryny w wyszukiwarkach. Zamiast tego poświęć trochę czasu na budowanie relacji z wpływowymi osobami i fanami, którzy tworzą wysokiej jakości treści i będą linkować z powrotem do Twojej witryny w swoich własnych treściach.

Portale społecznościowe – Kolejnym ważnym czynnikiem SEO poza stroną są sygnały społecznościowe, takie jak polubienia i udostępnienia. Jeśli chodzi o ulepszanie SEO, chcesz szukać wysokiej jakości akcji od influencerów. Im więcej wysokiej jakości treści opublikujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie będą je udostępniać innym.

Chociaż nie masz bezpośredniej kontroli nad tym, co dzieje się poza Twoją organizacją, możesz zwiększyć swoje szanse na poprawę SEO poza stroną, po prostu tworząc wysokiej jakości treści, które inni uznają za wartościowe. Nadając znaczenie SEO, możesz przyciągnąć uwagę większej liczby użytkowników wyszukiwarek. Im bardziej trafne i interesujące są Twoje treści, tym większe prawdopodobieństwo, że inni będą umieszczać linki do Twoich treści i udostępniać je w mediach społecznościowych. Im bardziej ludzie ufają Twoim treściom, tym bardziej wyszukiwarki też.

SEO Czarne, SEO Białe

Omówiliśmy SEO i sposób, w jaki to działa, więc omówmy to jeszcze bardziej. Jeśli chodzi o SEO, istnieją dwa różne podejścia, które organizacje stosują w celu optymalizacji swoich witryn pod kątem wyszukiwarek – czarne kontra białe.

Niektóre organizacje są zainteresowane tylko pozycjonowaniem, aby móc szybko uszeregować swoje treści i zarobić w krótkim terminie. Czarne SEO obejmuje taktyki, które koncentrują się na optymalizacji treści tylko dla wyszukiwarek. Oznacza to, że organizacje nie biorą pod uwagę ludzi odwiedzających, którzy będą czytać zawartość ich witryny i nawigować po niej. Organizacje te naginają lub łamią zasady, aby poprawić ranking witryn i szybko zarobić. W końcu takie podejście do SEO tworzy strony, które często są trudne do odczytania dla ludzi i bardzo przypominają spam. Chociaż witryny mogą być szybciej pozycjonowane niż te, które są odpowiednio zoptymalizowane, witryny te są często karane lub banowane przez wyszukiwarki dość szybko. Ogólnie rzecz biorąc, to szybkie wzbogacenie się podejście do SEO rujnuje szansę organizacji na zbudowanie witryny, która jest trwała i może przyciągać nowych potencjalnych klientów przez wiele lat.

Z drugiej strony, białe SEO to skuteczne podejście do optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek i budowania zrównoważonego biznesu w Internecie. Takie podejście do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek obejmuje skupienie się na odbiorcach, którzy będą klikać i czytać zawartość witryny. Masz pewność, że Twoje treści cyfrowe są łatwe do znalezienia i wyświetlenia. Celem tego typu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest stworzenie możliwie najlepszej treści w witrynie, która jest łatwa do odczytania i nawigacji, przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad wyszukiwarki dotyczących optymalizacji.

Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż taktyka czarnego SEO może pomóc w szybkim rankingu, nieuniknione jest, że wyszukiwarki w końcu dowiedzą się, co robisz, i ukarają Twoją witrynę. W zależności od wagi wykroczenia Twoja witryna może nie być w stanie cofnąć kary. Jedynym sposobem na zbudowanie zrównoważonego biznesu internetowego, który z czasem przyniesie więcej ruchu organicznego, jest przestrzeganie najlepszych praktyk marketingowych SEO i tworzenie skutecznych treści, które będą cenne dla odwiedzających.

Ostatnie wnioski

Po zapoznaniu się z tym, jak to działa , możesz teraz pracować nad wprowadzaniem zmian w swojej witrynie, aby poprawić SEO i podnieść ranking na stronie wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że na znaczenie i skuteczność SEO wpływa wiele czynników, ale najważniejszą rzeczą do rozważenia jest to, czy Twoje treści są wartościowe i odpowiednie dla docelowych odbiorców.

Pamiętaj, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wymaga czasu, aby zadziałać. Korzyści płynące z SEO nie zostaną zauważone z dnia na dzień. W rzeczywistości może upłynąć kilka miesięcy, zanim będziesz mógł cieszyć się wynikami swojej ciężkiej pracy. Jednak przestrzeganie najlepszych praktyk dotyczących wyszukiwarek może pomóc nadać znaczenie SEO. Tworzenie wysokiej jakości treści, które koncentrują się na pomaganiu odwiedzającym, to najlepszy sposób na zbudowanie zrównoważonego biznesu online, który będzie przyciągał nowy organiczny ruch w witrynie przez wiele lat.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak SEO może pomóc Twojej firmie? Chcesz zbudować i nadać swojemu SEO znaczenie? Może nadszedł czas, aby skontaktować się z nami. Signo zapewnia wysokiej jakości usługi SEO, które pomogą Ci poprawić rankingi w wyszukiwarkach i przyciągnąć bardziej odpowiedni ruch do Twojej witryny. 

Moglibyśmy zrobić piękny biznes razem

nie wiesz od czego zacząć?