co to jest logo?

Co to jest logo?

Projekty logo są wszędzie. Codziennie jesteśmy bombardowani znakami. Są na naszych ubraniach, samochodach, telefonach, naszych ulicach, prawie wszędzie, gdzie spojrzymy. Rozproszone wokół nas, gdziekolwiek się udamy, są osadzone w naszej kulturze i stylu życia. Mają wpływ na nasze decyzje, komunikują się i reprezentują wartości firmy, a często są pełne znaczenia. Czym dokładnie jest logo?

Logo to symbol, nazwa lub znak towarowy firmy. Logo są używane przez firmy, ponieważ reprezentują zwięzły wizerunek firmy. Obraz, może powiedzieć tysiąc słów. Ludziom na ogół łatwiej jest zapamiętać prosty obraz zamiast samych słów. Nasze oczy przyciągają przedmioty, które prezentują się wizualnie, a dobrze zaprojektowane logo dodają uroku materiałom marketingowym.

Ale tak naprawdę… jaki jest cel logo i dlaczego mają one znaczenie? Jest to coś, co projektanci graficzni i właściciele firm muszą naprawdę zrozumieć, zanim zaczną pracować nad tożsamością swojej marki.
Podyskutujmy…

Jaki jest cel logo?

Podstawową rolą logo jest identyfikacja… Pamiętaj o tym, ponieważ przewyższa wszystkie inne porady, które kiedykolwiek usłyszysz. Najważniejsza jest identyfikacja. Otóż to.

Trendy pojawiają się i znikają, narzędzia i techniki projektowania będą ewoluować, to, co postrzegamy jako logo, może nawet drastycznie zmieniać się z czasem, ale przez całą wieczność najważniejszym celem logo zawsze pozostanie – identyfikacja osoby, produktu, firmy lub usługi, dla której ją projektujesz.

Oznacza to, że jako właściciel firmy (lub projektant) przed opracowaniem jakichkolwiek pomysłów musisz w pełni zrozumieć środowisko, w którym logo będzie widoczne. Kim są konkurenci marek i jak wyglądają? Jakie kolory i symbole są już własnością uznanej konkurencji? Jak możemy wyróżnić logo, aby firma wyróżniała się z tłumu?

Projektowanie logo to strategiczne narzędzie.

Projektowanie logo nie jest sztuką – zbyt wiele osób myli je ze sztuką, ponieważ logo są przedmiotem wizualnym. Nasza rola jako projektantów nie polega na projektowaniu czegoś pięknego, czegoś, co projektantom lub klientom ma się podobać, ale zamiast tego projektowanie logo należy traktować jako strategiczne narzędzie biznesowe, które pozwoli zidentyfikować firmę w rozległym świecie, w którym żyjemy. Oczywiście logo nadal może dobrze wyglądać, ale powinno to być drugim czynnikiem przy jego projektowaniu, identyfikacja jest priorytetem.

Projektowanie logo jest z pewnością jednym z najtrudniejszych obszarów projektowania graficznego, a często bardzo niedocenianym. Z osobistego punktu widzenia jest to wymagające, ale bardzo satysfakcjonujące, gdy proces jest zakończony, a klient wychodzi z logo, z którego jest zadowolony. Wyzwaniem związanym z projektowaniem logo jest przyjęcie pomysłu lub koncepcji i skompresowanie go do postaci symbolu lub elementu typografii.

Logo to tylko jedna część ogólnej marki lub tożsamości, ale oczywiście bardzo ważna część. Postrzeganie firmy nigdy nie będzie oparte na samym logo, to produkty, pracownicy i usługi są częścią tego brandingu, ale logo może pomóc w utworzeniu obrazu w głowie klienta.

Projekt logo nie potrzebuje ukrytych znaczeń.

Projektanci (w tym ja) często starają się od samego początku wypełnić logo wieloma znaczeniami, jednak nie jest to konieczne – należy skupić się na identyfikacji. Przesłanie czy skojarzenie przyjdzie z czasem poprzez interakcję z logo.

Nowe logo jest pustym naczyniem i od pierwszego dnia nie ma ono znaczenia dla gapiów, nawet jeśli jakieś celowo chcieliśmy przekazać. Z czasem przekaz naszego logo pojawi się samoistnie poprzez ciągły marketing oraz interakcje klientów z marką firmy. Aby naprawdę zrozumieć, co mam na myśli, spójrz na poniższą ilustrację jabłka i staraj się nie wyobrażać sobie więcej niż tylko dobrze zaprojektowanej ikony… to niemożliwe.

Dlaczego logo mają znaczenie dla świata?

Są obliczem firmy, produktu lub usługi. Kiedy wyobrażasz sobie biznes, często od razu wyobrażasz sobie logo, czy to złote łuki znanej firmy fast food, czy nadgryzione jabłko. Podobnie, gdy zobaczysz znane Ci logo, natychmiast skojarzy się ze wspomnieniami, doświadczeniami i interakcjami z marką.

Projekt logo wpływa na nasze decyzje.

Od pierwszego dnia tworzymy bibliotekę wizualną i zaczynamy kojarzyć czcionki, kształty i kolory z określonymi emocjami i przedmiotami. Po prostu patrząc na logo, które nam się podoba, lub nie, od razu będziemy oceniać i postrzegać firmę, produkt lub usługę w określony sposób. Jeśli uważamy, że firma wygląda na zbyt drogą, zbyt korporacyjną, zbyt zabawną lub zbyt radykalną, unikniemy jej. Podobnie, jeśli logo (i powiązana tożsamość marki) wygląda jak typ firmy, produktu lub usługi, której szukamy i chcemy być z nim powiązani, będziemy aktywnie współpracować z firmą i kupować jej produkty i usługi. Dlatego tak ważne jest, aby logo poprawnie reprezentowało biznes, ponieważ chcesz przyciągnąć odpowiednich odbiorców.

Stwórz dobre pierwsze wrażenie.

Przy tak wielu firmach na świecie nadal mamy szansę imponować i przyciągać uwagę. Jeżeli projekt logo nie zrobi wrażenia na potencjalnych klientach to w dzisiejszej multimedialnej erze mózg grupy docelowej nawet nie zarejestruje, że oczy widziały takie logo.

Niektórzy właściciele firm idą drogą DIY lub korzystają z tanich amatorskich projektantów, nie rozumiejąc, jak szkodliwy może być dla nich zły projekt, gdy pierwsze wrażenie ma tak duże znaczenie.

Przekaż wartości marki i dodatkowe znaczenie.

Chociaż głównym celem logo jest tożsamość, można je również wykorzystać do przekazywania ważnych komunikatów i wartości marki. Pamiętaj tylko, aby zachować prostotę. Najlepiej trzymać się tylko jednego kluczowego pomysłu. Na przykład projekt logo dla Amazon (pokazany poniżej) ma uśmiech pod swoją nazwą, komunikujący szczęście otrzymania czegoś, czego naprawdę chciałeś. Ten pozytywny efekt wzmacnia żywy pomarańczowy kolor, który osobiście kojarzy mi się z ciepłem, zabawą i słońcem. Poza oczywistym uśmiechem jest również strzałką, łączącą literę A z literą Z, pokazującą, że oferują szeroką gamę produktów – bardzo sprytne!

Użycie koloru jest ważnym elementem w projektowaniu logo, ponieważ ze względu na mechanikę ludzkiej percepcji wizualnej kolor i kontrast mają kluczowe znaczenie w wykrywaniu detali wizualnych, a znaczna większość konsumentów kojarzy różne kolory i różne kombinacje kolorów o różnych znaczeniach (np. w USA, wzorach w kolorze czerwonym, białym i niebieskim oraz uczucia patriotyzmu).

Krótka historia logo.

Logo istnieją od tysięcy lat. Najwcześniejsze logo były niczym innym jak zwykłymi wyróżniającymi się znakami, symbolami lub herbami. Były również markami, które zostały stworzone, aby oznaczać producenta produktu lub informować o rodzaju produktów, które sprzedaje dany kupiec. Na przykład za panowania Henryka III w 1266 r. Parlament Anglii uchwalił ustawodawstwo, zgodnie z którym wszyscy piekarze używają charakterystycznego znaku dla sprzedawanego chleba. Historycy powszechnie uważają, że był to pierwszy akt prawny Anglii dotyczący znaków towarowych.

Nowoczesne logo zaczęło ewoluować po wprowadzeniu praw do znaków towarowych w XIX wieku. Ikoniczne logo Jacka Danielsa pochodzi z 1875 r., Wkrótce po tym, jak Kongres uchwalił amerykańską ustawę o znakach towarowych z 1870 r. – w celu ustanowienia federalnego systemu znaków towarowych, który został odrzucony przez Sąd Najwyższy. W 1876 r. Słynny czerwony trójkąt browaru Bass stał się pierwszym znakiem towarowym zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii po uchwaleniu ustawy o znakach towarowych w 1862 r.

Wraz z rozwojem epoki wiktoriańskiej i ustanowieniem pierwszych marek, znaki te stały się bardziej złożone i przekształciły się w logo, gdy dyscyplina projektowania graficznego stała się formą sztuki. Współczesne logo przeszły ze złożonych wypowiedzi wizualnych z powrotem na uproszczone obrazy, aby wyróżnić się w świecie wizualnego przeciążenia i ułatwić ich rozpoznawanie na wielu kanałach medialnych, w tym na telefonach komórkowych i tabletach.

Stwórzmy wspólnie logo.

Teraz, gdy lepiej rozumiesz, czym jest logo i jaką rolę odgrywa w wizerunku Twojej marki, czas rozpocząć własną podróż i stworzyć z Nami markę!

Moglibyśmy zrobić piękny biznes razem

nie wiesz od czego zacząć?