co to jest rebranding logo?

Poza nazwą Twojej marki, logo Twojej firmy jest jedną z najważniejszych rzeczy, które ludzie zauważą, gdy odkryją Twoją markę po raz pierwszy – i jest to coś, co będą widzieć i zauważać za każdym razem, gdy napotkają Twoją markę w przyszłości. Ważne jest, aby Twoje logo opowiadało właściwą historię o Twojej firmie. Chcesz, aby odzwierciedlało twoją osobowość i aby było natychmiast rozpoznawalne.

Prawda jednak jest taka, że żadne logo nie może pozostać aktualne na zawsze. Czasy się zmieniają, podobnie jak wrażliwość i normy projektowe. Firmy również się zmieniają, a logo, które mówiło coś podczas tworzenia firmy, może nie mieć sensu, jeśli przejdziesz istotną zmianę w swojej działalności.

Czy logo wymaga przeprojektowania?

Po pierwsze: przeanalizuj obiektywnie logo, aby zdecydować, czy w ogóle wymaga aktualizacji i do jakiego stopnia. Aby to zrobić skutecznie, skoncentruj się na tych kluczowych pytaniach.

Czy logo jest stare?

To może wydawać się oczywiste, ale nie pomiń tego prostego pierwszego kroku. Nawet logo stworzone w ciągu ostatnich kilku lat może się wydawać przestarzałe, jeśli na przykład czcionka była wówczas modna lub jeśli ogólna estetyka była bardzo zorientowana na trendy, gdy została stworzona.

Nawet jeśli podczas zakładania firmy posiadasz logo, które kochasz, może się okazać, że z czasem staje się nieaktualne lub przestaje być tak istotne lub tak atrakcyjne, jak kiedyś myślałeś. Nie wspominając o tym, że elementy przestarzałego logo są zwykle łatwe do zauważenia, nawet dla przeciętnych konsumentów, którzy nic nie wiedzą o projektowaniu. Często występuje jeden lub dwa elementy projektu, które nie są już modne (pomyśl: czcionki kursywą, gradienty lub żywy tekst), przez co logo wygląda jak z ostatniej dekady. Niezależnie od tego, jak kultowe jest Twoje logo, jego tworzenie będzie zawsze oparte na standardach projektowych, normach i trendach czasu, w którym zostało utworzone. Oznacza to, że w pewnym momencie stanie się nieaktualne.

Czy logo jest zbyt złożone?

Logo z dużą ilością szczegółów lub zbyt dużym nachyleniem często nie przekładają się dobrze na cyfrowe. Firmy, które powstały na długo przed erą cyfrową, mogą uznać, że ich logo świetnie wygląda na papierze firmowym, ale nie tak świetnie, jak na zdjęciach profilowych lub w reklamach cyfrowych. Nowoczesne wzornictwo w obecnym momencie polega na prostocie, a loga bez zbytniej złożoności zazwyczaj najlepiej wyglądają w internecie. Jeśli spojrzysz na swoje właściwości internetowe i stwierdzisz, że Twoje szczegółowe logo jest trudne do odczytania lub rozszyfrowania, jest to wskazówka, że przeprojektowanie może być konieczne.

Czy firma zmieniła się lub rozwinęła?

Sukces firmy rozwija się z czasem, a jej logo powinno rosnąć wraz z nią. Wszyscy wiemy, że żadna firma nie pozostaje statyczna przez długi czas. Firmy rozwijają się i ewoluują drastycznie w czasie. Wprowadzane są nowe usługi, produkty czy misje firmy. Zmiany to zwykłe rzeczy, które należy celebrować – często są one spowodowane wzrostem i rozwojem. Logo jest obliczem firmy i powinno odzwierciedlać to, co firma robi lub oferuje, dlatego w miarę ewolucji warto zastanowić się, jak odpowiednio zaktualizować branding.

Wiele firm zaczyna od małych działalności i spędza kilka lat walcząc o przetrwanie. Na tym etapie rozwoju, firmy nie inwestują w projektowanie jakościowego logo, takie sprawy nie znajdują się na szczycie listy niezbędnych wydatków. W miarę jak firma się rozwija i staje się coraz bardziej znana, to mało idealne logo może już jej nie reprezentować się zbyt dobrze. Młoda firma, która zyskuje coraz większą pozycję, powinna rozważyć przeprojektowanie logo, jeśli na odpowiednim etapie nie poświęci się odpowiedniego czasu i inwestycji w branding.

Czy zmieniła się publiczność?

Pamiętaj, że branding ma subtelne działanie, a logo musi pozostać atrakcyjne dla lojalnej, ugruntowanej bazy klientów i ich zmieniających się potrzeb, jednocześnie przyciągając uwagę nowych generacji konsumentów. Świetny design powinien być w stanie komunikować się z szeroką i zróżnicowaną publicznością w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach.

Czy konkurencja się zmieniła?

Nie jest łatwo odróżnić jedną firmę od morza realnych opcji, ale to właśnie czyni najlepsze logo i tożsamość marki, zwłaszcza gdy firma nie jest jedynym graczem w danej niszy. Firmy mają większą konkurencję niż dziesięć lat temu – przemysł jest bardziej nasycony dzięki internetowi i prawdziwie globalnemu rynkowi. Zdolność do utrzymywania aktualności i nowoczesności jest kluczowa dla utrzymania pozycji na bardziej ruchliwych rynkach niż kiedykolwiek wcześniej, co oznacza, że ​​przeprojektowanie logo może pomóc firmie pozostać konkurencyjnym i świadczyć o ciągłym dążeniu do doskonałości.

Czy misja lub wartości uległy zmianie?

Nie jest niczym niezwykłym, że rozwijająca się firma generuje nowe wartości lub rozwija swoją misję. Gdy osobowość firmy dojrzewa, jej logo musi nadążać. Weźmy McDonald’s jako przykład: gdy firma zaczęła się rozwijać, logo również przybierało nową formę, gdy odeszli od farmerskiej typografii, oczywistej twardości i tak dalej. Osobowość marki stała się bardziej dopracowana w celu dostosowania.

Rzeczy do rozważenia.

Gdy Twoja firma stwierdzi, że nadszedł czas na przeprojektowanie logo, na początku procesu należy pamiętać o kilku kwestiach.

Jak identyfikowalne jest twoje logo?

Firmy, które mają długą i bogatą historię, zwykle mają logo, które można natychmiast zidentyfikować. Samo logo może wywołać silne emocje dla widza, który kojarzy logo z marką oraz z pozytywnymi doświadczeniami lub wspomnieniami. Na przykład złote łuki natychmiast przywodzą na myśl McDonalda. Im bardziej identyfikowalne logo, tym bardziej ostrożna musi być firma w jego przeprojektowywaniu. Nie chcesz tak naprawiać logo, że traci ono swoją pierwotną moc i znaczenie.

Pepsi to kolejny przykład identyfikowalnego logo. Przez lata marka przeszła wiele zmian, ale nadal ma znajomy wygląd.

Jak bardzo chcesz uhonorować przeszłość?

Z kwestią tego, jak logo stało się rozpoznawalne lub ikoniczne, wiąże się pytanie, jak bardzo firma chce uhonorować swoją przeszłość podczas przeprojektowywania swojego logo. Przeprojektowanie logo może być odważnym etapem zapowiadającym oderwanie się od przeszłości. Ważne jest, aby zastanowić się, czy rzeczywiście jest to etap, którego próbujesz. Odważne przeprojektowania mogą się nie powieść, jeśli zostaną uznane za wymazanie cenionej historii marki lub zdradę zasad, na których opiera się marka.

Jak nieaktualne jest twoje logo?

Wcześniej wspomniałem, jak oczywiste jest dla konsumentów, gdy logo jest zmęczone, nieaktualne lub rażąco przestarzałe. Istnieją jednak pewne stopnie nieaktualności logo. Logo, które nie było dotykane od dwudziestu lat, prawie na pewno będzie wymagało pełnego przeprojektowania, ale logo, które zostało przeprojektowane w ciągu ostatnich kilku lat, może wymagać subtelniejszego dotyku. Jeśli logo jest nieco przestarzałe, istnieje możliwość jego odświeżenia w celu dostosowania go do bieżącej wrażliwości projektowej.

Google regularnie aktualizuje swoje logo, nie dokonując żadnych większych zmian. W rezultacie powstaje logo, które stale się rozwija.

jak ważne są obecne trendy?

Projektowanie logo, jak wszystko, przechodzi przez trendy. Rozważając przeprojektowanie, warto przyjrzeć się aktualnym trendom, aby dowiedzieć się, gdzie leży wrażliwość projektowa. Mimo to ślepe przeprojektowanie logo zgodnie z tymi trendami nie jest dobrym pomysłem. Trendy, jak wszyscy wiemy, są ulotne. Ponadto nie wszystkie trendy projektowe będą odpowiednie dla wszystkich marek. Wiele obecnych projektów preferuje prostotę i minimalizm, ale ten wygląd może nie działać na przykład na uniwersytecie z głęboką i bogatą historią. Dowiedz się o aktualnych trendach, ale nie pozwól im dyktować Twojego kierunku.

Gdzie będzie żyć logo?

Ważne jest, aby zastanowić się, gdzie pojawi się Twoje logo. Większość firm ma wiele aspektów, a logo prawie zawsze będzie używane w różnych miejscach. Ludzie będą widzieć Twoje logo i wchodzić w interakcje na wiele różnych sposobów. Zobaczy to w Twojej witrynie i profilach społecznościowych. Mogą zobaczyć to na billboardach i w czasopismach czy zwyczajnie na samochodzie.

Weźmy na przykład RedBull. Firma ze sławnym napojem ma swoje logo nie tylko na puszce czy stronie internetowej, ale także często umiejscowionym na pojazdach. Uwzględnienie tego aspektu wykorzystania logo podczas procesu projektowania ma kluczowe znaczenie. Coś, co dobrze przekazuje na stronie internetowej, może nie być tak skuteczne, gdy zostanie powiększone na innej platformie.

Aktualizowanie projektu logo.

Twoje logo jest obliczem Twojej marki. Odgrywa kluczową rolę w postrzeganiu Twojej firmy przez konsumentów – i niezależnie od tego, czy będą mieli pozytywne wrażenia. Loga, które są przestarzałe, zbyt złożone lub nie są już w pełni odpowiednie, są dobrymi kandydatami do przeprojektowania. Jeśli zamierzasz zainwestować w przeprojektowanie logo, zastanów się, w jaki sposób zachować integralność marki i możliwe do zidentyfikowania elementy projektu, jednocześnie skupiając się na aktualizacji w celu uzyskania bardziej nowoczesnego wyglądu.

Gdy dowiesz się więcej o swoim rynku, konkurentach i rozwoju firmy, może być konieczne przemyślenie logo i zmiana marki. Wiedza, czy potrzebujesz przeprojektowania lub rebrandingu logo, może być trudna, ale jeśli potrzebujesz profesjonalnej opinii, skontaktuj się z nami.

Moglibyśmy zrobić piękny biznes razem

nie wiesz od czego zacząć?